الاستین. و نکات لازم پوست (بخش دوم)

بخش اول مطالب درخصوص الاستین در این بخش به حضورتان ارایه گردید. و هم اکنون ادامه مطالب

شرایط و اختلالات رایجی که بر الاستین. تأثیر می گذارد چیست؟

برخی از این شرایط عبارتند از:

آترواسکلروز.

آترواسکلروز بیماری است که در آن پلاک‌هایی در داخل رگ‌ها ایجاد می‌گردد که باعث باریک شدن شریان‌ها می‌شود و می‌تواند منجر به لخته شدن خون، حمله قلبی یا سکته شود. چندین مطالعه در مورد آترواسکلروز کاهش الاستین بومی در شریان‌ها را نشان داده است.

کوتیس لاکسا.

کوتیس لاکسا بیماری است که در آن پوست شما فاقد خاصیت ارتجاعی است، بنابراین ممکن است شل یا چروک به نظر برسد و یا خیلی آرام به جای خود بازگردد. یک جهش در ژن الاستین به طور معمول مسئول ایجاد کوتیس لاکساست.

آمفیزم.

آمفیزم یک بیماری ریوی است که معمولاً پس از سالها استعمال سیگار ایجاد می‌شود. الاستین در ریه های شما تجزیه می‌شود و ممکن است علائمی مانند تنگی نفس، سرفه، خس خس سینه، خستگی و تولید طولانی مدت مخاط داشته باشید.

تنگی آئورت فوق دریچه ای (SVAS).

SVAS یک نقص قلبی است که قبل از تولد ایجاد شده و باعث باریک شدن آئورت می‌شود. جهش در ژن الاستین باعث SVAS می‌شود.

سندرم ویلیامز.

سندرم ویلیامز یک اختلال رشدی نادر است که در اثر حذف ژن الاستین و آنزیم LIM کیناز ایجاد می شود. SVAS همچنین اغلب در افراد مبتلا به سندرم ویلیامز رخ می دهد.

 

سندروم-SVAS

 

درمان های رایج برای شرایط ناسالم؟

ترکیبی از درمان ها ممکن است به افزایش تولید الاستین و کلاژن در پوست شما کمک نماید:

Venus Viva™: Venus Viva یک روش درمانی برای بازسازی پوست است. در این روش سوزن‌های ریز و گرم شده زخم‌های کوچکی در درم ایجاد می‌کنند. و همانطور که پوست بهبود می یابد، کلاژن و الاستین بیشتری تولید می‌شود.

رتینوئیدها (مشتقات ویتامینA): رتینوئیدها، مانند Retin-A®، به افزایش متابولیسم پوست شما کمک می‌کنند، که باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین می شود.

 

نکات ساده زندگی برای سالم نگه داشتن الاستین.

این ماده بهمراه با کلاژن به سفتی و کشش پوست شما کمک می‌کند. نکات زیر می‌تواند در حفظ یا افزایش میزان الاستین در پوست کمک کند:

ضد آفتاب بزنید.

در طول سال هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید (حتی اگر بیشتر در داخل خانه هستید یا هوا ابری است). کرم ضد آفتابی با SPF  حداقل 30 انتخاب نمایید.

غذاهای سالم بخورید.

بسیاری از غذاها می‌توانند به افزایش الاستین و همچنین کلاژن در پوست شما کمک کنند، از جمله سبزیجات برگ دار، مرکبات، انواع توتها، ماهی‌های چرب و آجیل.

یک روال مراقبت از پوست ایجاد کنید.

به طور مرتب پوست خود را تمیز و مرطوب کنید. کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌های پوستی حاوی اسید فرولیک، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E ممکن است ظاهر چین و چروک را کم نمایند. همچنین به بازسازی سلول‌های آسیب دیده پوست کمک کنند. محصولات حاوی الاستین هیدرولیز شده نیز ممکن است به جوان‌تر شدن پوست شما کمک کنند. با این حال، الاستین موجود در این محصولات معمولاً از محصولات حیوانی می‌آید، بنابراین اگر گیاهخوار هستید، ممکن است نخواهید از این محصولات استفاده کنید.

 

ورزش-برای-سلامتی-پوست

 

ورزش. ورزش به افزایش متابولیسم در سلول‌های پوست شما کمک می کند و گردش خون را افزایش می‌دهد، که می تواند به حفظ سلامت پوست شما کمک کند.

ترک سیگار. نیکوتین و سایر مواد شیمیایی موجود در سیگار و سیگارهای الکترونیکی پوست را سریعتر پیر می‌کند.

 

آیا مکمل‌ها می‌توانند میزان الاستین. را در پوست افزایش دهند؟

مکمل های گیاهی مانند آلوئه ورا، چای سبز و جینسینگ و مکمل های الاستین ممکن است میزان الاستین را در پوست شما افزایش دهند. با این حال، هنوز تحقیقات کافی برای نتیجه گیری قطعی وجود ندارد.

همه نمی‌توانند مکمل‌های گیاهی مصرف کنند، بنابراین ایده خوبی است که قبل از استفاده با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

 

یادداشتی از توس آمیتیس آریایی-کرک کلار

این پروتئین که بدن به طور طبیعی آن را تولید می‌کند. استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست و بسیاری از اندام های دیگر را فراهم می کند. تحقیقات کافی برای این نتیجه گیری وجود ندارد که مکمل های گیاهی میزان الاستین را در پوست شما افزایش می دهند.

با اینحال می‌توانید با خوردن یک رژیم غذایی متعادل که شامل سبزیجات، مرکبات، ماهی، انواع توت‌ها و آجیل است، به تولید الاستین طبیعی بدن خود کمک کنید. همچنین مواد غذایی حاوی پروتئین حیوانی مثل گوشت قرمز، شیر، تخم مرغ هم در این خصوص تاثیرگذار هستند. می‌توانید با ورزش کردن، ایجاد یک روال مراقبت از پوست مناسب، ترک سیگار و استفاده از ضد آفتاب هر روز به حفظ این پروتئین در بدن خود کمک کنید.

خاطرنشان می‌گردد مراقبت از پوست یک شیوه مناسب برای حفظ الاستین پوست می‌باشد. استفاده از کرمهای کرک کلار یک شیوه موثر برای نیل به این مقصود می باشد.

🌷 اینستاگرام محصولات کرک کلار 🌷

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
× حتماً جواب می‌دیم 🌹