مکمل-امگا-3-برای-پوست

مزایای امگا 3 برای پوست

پیروی از یک شیوه مراقبت از پوست سالم در طول سال، بهترین راه برای حمایت از پوست برای مدت طولانی است. اما رژیم غذایی نیز نقش بسیار مهمی در این خصوص دارد! حرف اصلی: مزایای امگا 3 برای پوست را نمی‌توان نادیده گرفت.

تحقیقات جدید نشان می دهد که یک میکروبیوم(میکرو ارگانیسم‌ها) متعادل روده می تواند نقشی اساسی در تعیین نحوه رفتار پوست داشته باشد. به عنوان مثال، امگا 3 (اسیدهای چرب موجود در روغن ماهی و سایر غذاهای دریایی) می تواند به حفظ سلامت روده کمک کند و همچنین ظاهری آرام و درخشان به پوست بدهد. اگر مزایای امگا 3 کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، مهم است که بدانید چه چیزی را از دست می‌دهید – و چگونه می توانید وضعیت را تغییر دهید!

در اینجا به شش مورد از متداول ترین سؤالات درباره مزایای امگا 3 برای پوست پاسخ داده شده است.

 

  1. اسید چرب امگا 3 چیست و برای پوست چه می کند؟

اسیدهای چرب امگا 3 مواد مغذی ضروری هستند که در برخی غذاها یافت می شوند. می توانند برای تنظیم تولید چربی پوست، بهبود هیدراتاسیون متعادل، فروکش کردن جوش‌ها و به حداقل رساندن علائم پیری مفید باشند. امگا 3 همچنین می‌تواند به نرم شدن پوست خشن و خشک کمک کند و اثر تسکین دهنده ای بر تحریک و درماتیت داشته باشد.

 

روغن-امگا-3-و-مزایای-آن-برای-پوست

 

اما این همه ماجرا نیست! تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف منظم روغن ماهی ممکن است ایمنی پوست را در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و سرطان پوست تقویت کند.

 

  1. چه غذاهایی حاوی امگا 3 هستند؟

شناخته شده‌ترین غذای حاوی این مواد مغذی، روغن ماهی است. البته دانه‌های کتان، دانه‌های چیا و روغن سویا همگی منابع گیاهی امگا 3 هستند. تفاوت این است که مزایای امگا 3 های روغن ماهی به راحتی پس از مصرف جذب می شوند، در حالی که اشکال گیاهی، قبل از استفاده باید ابتدا در بدن تبدیل شوند.

 

  1. امگا 3 چگونه با پوست تعامل می کند؟

دریافت مزایای امگا 3 از طریق مکمل های روغن ماهی یا سایر غذاها می‌تواند ترکیب اسیدهای چرب را در پوست شما بهبود بخشد و پاسخ التهابی آن را متعادل کند. به عبارت دیگر، پوست نرمتر می‌ماند و کمتر ملتهب می شود! بالا نگه داشتن سطح اسید چرب همچنین به کاهش اثرات آسیب خورشید و بهبود شرایط پوستی حساس کمک می‌کند.

 

  1. بهترین میزان لازم مزایای امگا 3 برای پوست چقدر است؟

در واقع هیچ توصیه مشخصی برای میزان مصرف مکمل جهت دریافت مزایای امگا 3 مورد نیاز شما وجود ندارد. با این حال، کارشناسان بهداشت توصیه می کنند بزرگسالان 500 میلی گرم در روز یا معادل دو وعده ماهی چرب در هفته مصرف کنند. این موضوع نه فقط برای پوست بلکه برای بهبود سلامت کلی شما حایز اهمیت است.

 

اسید-امگا-3-روغن-برای-بهبود-عملکرد-پوست.

 

  1. افسانه‌ها در مورد مزایای امگا 3 چیست؟

مکمل امگا 3 در حال حاضر یکی از موضوعات داغ است، به این معنی که موضوعات غیر واقعی هم در حول و حوش آن فراوان خواهد بود. یکی از رایج ترین باورهای غلط این است که هر ماهی منبع خوبی از امگا 3 است. در حقیقت، ماهی‌های مختلف حاوی سطوح مختلفی از مواد مغذی خاص هستند!

این اختلافات یا به دلیل ساختار بیولوژیکی ماهی است یا به این دلیل که در شرایطی نه چندان سالم پرورش یافته‌اند. ایمنی نیز یک عامل است. اغلب بهتر است ماهی‌های کوچک‌تری بخورید – که احتمال کمتری وجود دارد که حاوی سطوح بالایی از جیوه باشند – یا مکمل رژیم غذایی روغن ماهی با کیفیت بالا.

هنگامی که بهترین راه برای دریافت امگا 3 خود را انتخاب کردید، به خاطر داشته باشید که فقط تا 500 میلی گرم در روز نیاز دارید. نیازی نیست پول خود را برای کپسول‌هایی هدر دهید که ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد!

علاوه بر این، شاید خوانده باشید که منابع گیاهی امگا 3 مانند روغن ماهی عمل می‌کنند. این صحبت دقیقاً درست نیست. مهم است بدانید امگا 3 برای فعال شدن به اجزای خاصی نیاز دارد. در حالی که امگا 3 های گیاهی حاوی اسیدی هستند که پوست را جوان می کند، اما فاقد اجزای دیگری است که فواید فوق العاده ای را که دنبال آن هستید آماده نماید. از طرف دیگر روغن ماهی حاوی اسیدها و اجزای فعال است.

 

شایعات-درباره-روغن-چربی-امگا-3

 

  1. هنگام مصرف امگا 3 چه نکاتی را باید در نظر داشته باشید؟

همه امگا‌ها فواید یکسانی ندارند. به عنوان مثال، اسیدهای چرب امگا 6 ممکن است مانند امگا 3 قوی به نظر برسند، اما در عمل، این دو برای همان آنزیم هایی که اسیدهای چرب را در بدن فعال می کنند، با هم رقابت دارند. وقتی سطح امگا 6 بالا باشد، در واقع می تواند باعث التهاب شود و اثربخشی امگا 3 را کاهش دهد. این احتمال وجود دارد که رژیم غذایی شما از قبل حاوی مقدار زیادی امگا 6 باشد – اکثر مردم در واقع تمایل به دریافت بیش از حد آنها دارند!

 

پیشنهاد ویژه برای شما

از جمله ویژگی هایی که در کرم‌های کرک کلار حایز اهمیت است، استفاده از گیاهانی از جمله بذر کتان، شیرین بیان، سویا و …. است که حاوی مزایای امگا 3 بوده و بخاطر استحاله منحصربفردی که دارند، جذب پوستی راحتی هم دارند.در نتیجه می‌تواند اثرات بسیار خوبی روی پوست داشته باشد. کرم‌های آبرسان روز، کلاژن ساز شب و کرم جوانساز دارای این ترکیبات هستند که مزایای منحصر بفردی را شامل می‌شوند.

2 دیدگاه دربارهٔ «مزایای امگا 3 برای پوست»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
× حتماً جواب می‌دیم 🌹