سرطان-پوست-و-نکات-مهم-درخصوص-آن

سرطان پوست و 6 نکته درباره بیماری پوستی

سرطان پوست از جمله بیماری‌هایی است که هم می‌تواند خیلی خطرناک باشد و هم براحتی می‌توان از آن پیشگیری نمود. در ادامه با ما همراه باشید تا 6 کار مهم برای پیشگری از این بیماری را بهتر بشناسیم:

سرطان پوست و کرم ضد آفتاب

اگر لازم است که برای مدت طولانی در بیرون از خانه و یا فضای باز باشید، حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. این کرم‌ها می‌بایست در برابر طیف وسیعی از اشعه‌های مضر خورشید شما را ایمن نمایند و SPF حداقل 30 را داشته باشند. در نظر داشته باشید که 30 دقیقه قبل از اینکه در معرض آفتاب قرار بگیرید، می‌بایست از ضد افتاب استفاده نمایید.

همچنین شاید لازم باشد استفاده از کرم ضد آفتاب را طی مدت زمان‌های معینی تمدید کنید. این موضوع مخصوصاً اگر درحال شنا هستید و یا صورتتان معمولاً زیاد عرق می‌کند، لازم است انجام گردد.

از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید

بطور کلی وقتی قصد حضور درفضای باز برای مدت زمان طولانی را دارید، بهتر است پوست خود را بپوشانید. به عنوان مثال از لباس‌های آستین بلند و شلوار و دامنهای بلند استفاد کنید. همچنین کلاه‌های لبه پهن که روی صورت سایه ایجاد می‌کنند، گزینه خیلی خوبی در این خصوص خواهند بود.

کلاه-لبه-دار-برای-مراقبت-پوست-از-سرطان-پوست

همچنین برخی شرکت‌های تولیدی می توانند لباسهایی با الیاف مخصوص تولید کنند که از پوست بطور کامل در برابر اشعه خورشید محافظت می‌کند. بطور کلی تا می توانید از 10 صبح تا 4 بعد از ظهر، مخصوصاً زمانی که آفتاب در بیشترین حالت تابش خود(مثل تابستان) قرار دارد، از حضور در فضاهای باز اجتناب نمایید.

اطمینان برای محافظت کامل از سرطان پوست

با توجه به اینکه سرطان پوست در هر قسمتی از بدن ممکن است ایجاد شود، مهم است که مراقبت کامل را در برابر آن ایجاد نماییم. به عنوان مثال برای محافظت از چشمان خود از عینک آفتابی استفاده نماییم. یا کرم لبِ ضد آفتاب نیز یک نکته در این خصوص می‌باشد.

حتی استفاده از ضد آفتاب برای بخشهای کوچک در معرض آفتاب مثل گوش‌ها نیز ضروری است. اگر روزی ابری در پیش رویتان است نیز حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید. در واقع پرتوهای فرابنفش هنوز هم می‌توانند از میان ابرها عبور کنند و باعث آفتاب سوختگی گردند.

از سابقه خانوادگی سرطان پوست مطلع شوید

چنانچه هریک از افراد خانواده یا بستگان شما سابقه این بیماری را داشته باشند، شما در معرض خطر بیشتری برای دریافت این بیماری هستید. پس لازم است نسبت به آن هوشیار(و نه نگران) باشید و به این شکل مراقب سلامت خود باشید.

مراقب تغییرات پوست باشید

حتماً به موارد غیرعادی پوست توجه داشته باشید. تغییر لکه های پوستی یا اگر چیزی روی آن ایجاد گردد و همچنین احساس درد مداوم و یا دیدن خونریزی مخصوصاً اگر سوابق خانوادگی (علی الخصوص ملانوما (Melanoma)) داشته باشید، جزو نکات مهم و ضروری خواهد بود. لازم است در این خصوص با یک متخصص مشورت نموده تا درمانهای لازم بصورت دقیق بررسی گردد.

درخصوص برنزه شدن مراقب باشید

برنزه شدن نشان دهنده سلامتی نیست. هنگامی که اشعه ماوراء بنفش به لایه داخلی پوست می‌رسد، پوست ملانین بیشتری تولید می‌کند. ملانین رنگدانه ای است که به پوست رنگ می‌دهد. به سمت لایه های بیرونی پوست حرکت می‌کند و به صورت برنزه نمایان می شود. هر گونه تغییر در رنگ پوست پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (چه برنزه یا سوختگی) نشانه آسیب است نه سلامتی.

برنزه-کردن-و-سرطان-پوست-و-نکات-مهم

برنزه شدن بصورت طبیعی یا مصنوعی در صورت لزوم می‌بایست حتماً با نظر پزشک مشاور انجام گردد. مراقب باشید سلامت زندگیتان را برای زیبایی ظاهری موقت، به خطر نیاندازید.

اما یک خبر خوب

سرطان پوست در صورت تشخیص زودهنگام، براحتی قابل درمان است. در واقع دانش و آگاهی نسبت به تغییرات ظاهری پوست یک نکته کلیدی در این خصوص خواهد بود.

به تغییرات و ناهنجاری‌های پوستی توجه کنید. هر چه زودتر بتوانید به دنبال درمان باشید، نتیجه بهتر و سریعتری عایدتان خواهد شد.

همچنین پیشگیری قطعاً بهتر از درمان خواهد بود. استفاده از کرم‌های تخصصی  پوست که با فراورده های گیاهی تهیه می گردد، یک راه مطمئن برای مراقبت از پوست در برابر این عوارض خواهد بود.

به عنوان مثال کرم ضد آفتاب کرک کلار علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود، حاوی ویتامین E بوده و پوست را در برابر رادیکال‌های آزاد و آلودگی هوا حفظ می‌نماید. همچنین آبرسانی پوست را انجام داده و برای حفظ تنفس طبیعی پوست کاملاً مناسب می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
× حتماً جواب می‌دیم 🌹